Klachten

Prof. Aesthetics levert kwalitatief hoogwaardige zorg en vindt het uiterst belangrijk dat uw probleem zeer serieus genomen wordt. We doen er dan ook alles aan om u zo goed mogelijk te helpen en bespreken van tevoren met u wat U kunt verwachten als resultaat en wijzen u op de risico’s en consequenties. Het kan toch onverhoopt vóórkomen dat u niet tevreden bent of een klacht heeft over de geleverde zorg en/of de communicatie. Een klacht wordt door onze organisatie te allen tijde zeer serieus genomen en wordt door het hele team met aandacht besproken. Wij zullen altijd ons uiterste best doen om gezamenlijk met u naar een oplossing te zoeken naar aanleiding van uw klacht. Mocht het vóórkomen dat wij er gezamenlijk niet uitkomen, dan wordt de klacht behandeld door een landelijke geschillen commissie: de Stichting Geschillencommissies voor Consumentzaken is een landelijke geschilleninstantie die uw klacht in behandeling neemt en met u de mogelijkheden bespreekt om tot een geschikte oplossing te komen. Lees hieronder meer over de klachtenregeling van de DOKh.

U heeft een klacht over uw arts. Wat nu?

Klachtenregeling

Een goede relatie tussen u en uw behandelend arts is belangrijk. Soms gebeuren er helaas dingen die deze relatie verstoren. U bent ontevreden, u zit met een klacht. Deze pagina geeft informatie over wat u kunt doen als u een probleem met uw arts heeft. U leest wat de mogelijkheden zijn om uw klacht op te lossen en op welke wijze er binnen de klachtenregeling van de stg. Geschillencommissies voor Consumentzaken met uw klacht wordt omgaan.

Probeer er samen eerst uit te komen

Probeer eerst in een persoonlijk gesprek met uw arts het probleem te bespreken en op te lossen. In veel gevallen kan zo een gesprek heel verhelderend zijn voor beide partijen en kan de behandelend arts en zijn organisatie leren van uw feedback. Geef bij het aanvragen van zo een gesprek altijd van te voren aan dat u een klacht wilt bespreken en dat u daar wat meer tijd voor wilt reserveren. Uw klacht wordt hiermee vaak op een voor u bevredigende manier opgelost. Lukt dit niet, dan wijst de arts u op de mogelijkheid deze klacht voor te leggen aan de Stichting Geschillencommissies voor Consumentzaken: dit gaat online via de link: https://www.degeschillencommissiezorg.nl/over-ons/zorgcommissies/zorg-algemeen/

Klachtopvang en functionaris

Omdat Prof. Aesthetics is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen en gebruik maakt van de diensten van het Klachtenloket Zorg, kunt u daar gratis terecht voor informatie en advies over uw vragen en/of klachten. De Stichting Geschillencommissies voor Consumentzaken bemiddelen dan tussen u en uw zorgverlener van Prof. Aesthetics. Daarnaast kan de Stichting Geschillencommissies voor Consumentzaken hun klachtenfunctionaris inschakelen. Deze klachtfunctionaris van de Stichting Geschillencommissies voor Consumentzaken probeert uw klacht tussen uw en Prof. Aesthetics op te lossen of te voorkomen. De klachtenfunctionaris kan u helpen om uw klacht richting Prof. Aesthetics ook duidelijk te omschrijven. De klachtenfunctionaris is neutraal en houdt het belang van beide partijen altijd in het oog. Ook heeft de klachtenfunctionaris een geheimhoudingsplicht.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link leidt naar de pagina waar u alles kunt lezen over het klachtengeld).

Meer informatie

  • Procedure (deze link leidt naar een pagina waar u alles kunt lezen over onze procedure) van De Geschillencommissie
  • Reglement (deze link brengt u naar het reglement) van de Geschillencommissie Zorg Algemeen